Stem på mig! Stem på mig!

Der er snart valg.

https://nyheder.tv2.dk/live/politik/2025-08-11-dansk-politik/ulv-fulgte-efter-14-aarig-pige-den-skal-vaek-siger-folketingsmedlem?entry=3eaa05a1-ecd6-480d-a695-812602521fbc

Skyd den. Dræb den. Pels den stadigt levende ulv foran dens familie så de lærer respekt!

Naturstyrelsen var hurtige til at konkludere, at der “ikke umiddelbart” var noget i ulvens adfærd, der tyder på, at pigen har været i fare.

Peter Sunde, der er professor ved Aarhus Universitet og en af de førende ulveeksperter herhjemme, kom frem til den samme konklusion

Men viden og erfaring tæller ikke i et valgår, populismen er vejen frem.

Dennis Flydtkær er helt sikker.

Den ulv skal væk

Dennis, kom med en god grund til det. Om muligt, en saglig grund, men det forventer ingen fra din side uanset hvad. Skal den væk fordi den gerne ville væk fra situationen? Skal den væk fordi dem der ved noget om ulve siger der ikke var fare på færde? Eller skal den væk fordi du kan fiske lidt mere popularitet ved de folk der ikke tror på ulvehegn og som ikke ved at biler dræber mange flere end ulve gør hvert år? Folk der ved at ulven er farlig men som ser fotofælder på vejene som et indgreb i deres personlige frihed til at køre stærkt nok til at dræbe enhver man rammer?

Der er nærmest ingen grænser for hvad den arme, bange ulv skal udsættes for. For den har været nær et menneske, så den er farlig! Tænk på de hundredevis af mennesker der hvert år kommer til skade når en ulv angriber dem! Eller er det hunde?

https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/akutte-sygdomme/sygdomme/oevrige-sygdomme/hundebid/

Men ulven er alligevel farlig! Den kunne have gjort pigen alvorligt syg! Eller er det flåter?

https://www.ssi.dk/sygdomme-beredskab-og-forskning/sygdomsleksikon/b/borreliose

Men ulve dræber jo hundredevis af folk hvert år! Eller er det biler?

https://www.dst.dk/da/Statistik/emner/transport/trafikulykker/faerdselsuheld

Men hold da op hvor kan man blive populær af at ville dræbe ulve, men slet ingen snakker om de danske problempolitikere og hvad man kan gøre ved dem. Den slags der snakker og snakker, skifter mening når en meningsmåling viser at der er flertal for en anden holdning end problempolitikeren havde indtil vedkommende læste meningsmålingen. Den slags der skriger op om løsninger uden at gøre ret meget, og når de får noget at skulle have sagt er de kloge ord glemt. Sophie Løhde der ikke var til salg for ministerbiler indtil hun blev tilbudt en ministerbil springer lidt i øjnene her.

Måske man skulle gøre lidt mere ved andre ting end en ung bange ulv som ikke truer nogen.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Comments are closed.